Äntligen klara

Igårkväll vid 22tiden var vi äntligen helt klara med lägenheten, det kändes så skönt att kunna sätta sig ner och bara slappa och veta att man inte behövde resa sig upp efter 2 minuter för att fortsätta med något igen...

Satte kl på 6,30 eftersom vi skulle åka 7,20 till foffes skola...
Men klockan ringde inte så ja vaknade 6,50 och då låg barnen o sov än och jag blev superstressad, men kom iallafall iväg som jag skulle.. Lämnade Matilda och när jag åkte därifrån var det kö på magelungsvägen men kom fram till Älvsjö vid 8 och bussen vi skulle åka skulle gå 8,03 men när klockan var 8,20 hade det fortfarande inte kommit nån och de skulle gått 2 bussar under den tiden, men tillslut kom det en iallafall så vi var framme vid 8,30 och han skulle börjat 8,10-12,30
Men det var några mer som inte hade kommit så vi var inte dom enda som fastnat i trafiken..

Åkte direkt hem för att fixa det sista innan mäklaren skulle komma kl 11 och fota..
Så nu är det gjort..
11,45 "kasta" jag ut honom o sa att nu måste jag åka o hämta foffe eftersom han sluta 12,30...
kom precis i tid dit...

Satt o prata med fröken o det hade gått superbra och sen prata ja med fritidspersonalen... Så han börjar på fritids imorgon...
han behöver vara där lite så han får springa av sig, det är ju inte så mycket lek i skolan med på fritids är det ju bara lek... Så jag hämtar honom på eftermiddagarna...

Sen åkte jag o  skulle hämta Matilda kl 14... Kom fram till Almas område 13,15 och då hade jag tänkt att leka lite i parken med Oliver o Foffe. Men när ja kom dit började det att spöregna och åska ännu mer än vad det hade gjort dom sista timmarna...Så jag chansade på att Alma kunde släppa in oss ändå fast vi var tidiga o alla barnen sov, men vi gick in och drack kaffe o Foffe lekte i lekrummet...
Kom därifrån 15,15 som först... Då gav jag upp iden om att det skulle sluta vräka ner och åska var o varannan minut...Men tur som ja hade så lugna det ner sig lite lagom när jag gick..

Kom precis hem nu o är helt slut..Oliver somnade som en stock i vagnen på väg hem.. Han var dötrött efter dagens bravader...
Så man kan väl säga att dagen varit hetsik men bra...

Foffe är jätteglad över att börja skolan...Han fick en keps som han är stolt över där det står att han börja skolan 2006.. knallgul...

sitter och väntar på att Pierre ska komma hem om kanske 20 min så vi kan äta o dricka kaffe..Behöver lite energi.... Hoppas bussarna går bra imorgon... den går ju redan 7,36..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback