Hemsk gårdag

Den värsta dagen i mitt liv var igår den 17 April.
Har aldrig varit så rädd och ledsen i hela mitt liv.
Ska sammanfatta det som hände:

Fritids stängde 15.45 igår pga APT.Eftersom dom små har vattkoppor får jag inte ta in dom,
Så jag ringde dom och bad dom ha Foffe påklädd o klar 15.25 eftersom jag visste att jag skulle vara där senast då.
Blev tidig o kom redan 15.20. Stod på skolgården och väntade på honom.
Efter några minuter kommer en av hans fröknar ut och säger-Är inte Christoffer här? -Nä svarar jag..Var är han då?
Då hade dom bett honom vänta vid gungorna tills jag kom.
Antagligen har dom släppt ut honom redan 15.10ca..Annars hade jag mött honom på vägen till skolan..
Jag och fröken går upp till Otto som är ett fritids brevid skolgården som Foffe vill gå på..
Tänkte att han säkert gått dit.. Men där var han inte.Däremot hade dom sett honom gå längs stora vägen..
Foffes fröken går tillbaka till skolan o säger till mig-Lycka till!
-Eeehhh..tack så jävla mycket för hjälpen tänkte jag,,
Mitt barn är BORTA o du bryr dig inte...TACK!!
Går sakta men säkert längs med stora vägen som leder hem som dom sett honom gå på..
Men det går i snigeltakt eftersom Matilda fått skoskav..
Jag ringde Pierre men han svarade inte, så jag skickade ett sms där det stod-Foffe är borta.
Under tiden ringde jag till grannen o bad henne hålla koll hemma eftersom jag hoppades han gått hem..
Sen ringde Pierre...Han fattade inget...Han bara-Vaddå borta?? Ja men han har rymt från skolan o ja hittar inte honom!! Dessutom går det inte direkt att springa o leta eftersom Matilda o Oliver var med,
Jag stortjöt och var helt hysterisk...
Pierre messade o sa att Johan o Linda gett sig ut i bilen för att leta..
Tog kanske 10 minuter så ringde grannen o sa att han var där!!
Tack Gode Gud för det!!!
Hann lugna ner mig tills jag kom hem som tur var..
Pratade med honom om det som hänt..
Då säger han-Mamma får barn åka gratis på bussen?
Varpå jag svarar att man bara får det om man åker med tex mamma eller pappa..
-Ok,för jag åkte bussen hem..
Förstå..Han kunde ha hamnat på helt fel buss o inte alls kommit hem..

Jävla unge säger jag bara...
O jävla fritids som släpper ut honom låååångt innan jag sagt att dom skulle göra honom klar...
Dem VET att han är inpulsiv till tusen...

Jag frågade Foffe varför han gått hem själv..Han hade gjort det för att jag inte var där när han kom sa han..

Men måste ändå säga att jag är STOLT över honom att han ändå gick hem..
Det är bilväg hela vägen utom kanske 5 minuter o han måste gå över vägen för att komma hem o till bussen hem..
Men ALDRIG mer hoppas ja att han gör det.
Utegångsförbud är det som gäller just nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback