JULEN-07

Så var även denna jul slut då.
Vi åkte ner till Norrköping i lördagsmorse...
Lånade Macs bil för att få plats med alla klappar...
Tack så mycket Mac för lånet :)

Färgade håret och städa o greja....
Var på CityGross o handla lite mat..
Gick på stan med Madde och Malin och köpte Pierres present..
När vi kom hem gick Pierre en sväng..
På kvällen spela vi Bingolotto, men ingen vann nåt....

På Julaftonsmorgonen vakna vi vid 7...
Barnen fick sina julstrumpor.. foffe fick en radiostyrd bil och godis, Matilda fick ett set så hon kan göra väska,plånbok och armband och en liten docka och godis....
Oliver fick bilar och godis..
Sen tog det ett par timmar och duscha alla barn o klä på osv.. vid 11 tiden kom mamma och stefan...Vi käkade vid 13 tiden..
Mormor,Morfar,Catrin,Göran,Henrik,Johanna kom vid 14 tiden...Fikade och sen var det Kalletime och sen det efterlängtade julklappsöppningen :)
Barnen älskade sina julklappar...

Foffe fick:
Radiostyrd bil
Bilbana
Polisinssatsstyrkaset
Turtles
Walkie Talkie
Nintendo DS
Snabb & Smart spelet
Skål med muggar
Strumpor
Klockbok
Turtlesgrejer bla hjälm och lite smått
Dinosauriebok
Supermariobros spel till DS:t
Tony Hawk spel till DS:t
2 st Bionicle lego
Plånbok
Kalsonger
Väska till Nintendo
Tröja
Spel

Matilda fick:
Lien docka med bilvagn
Väska,armband,plånboksset
Kassaapparat
Kundvagn
Skålar och glas
Docka
Kläder
Dockvagn
Hjärtaskar
Djurbok
Tofsar
Hårspännen
Halsband
Ringar
Väskor
Trosor
Pippidocka
Kläder
Bratzdocka
Läkarväska
Doraspel till datan
Bratz disolampa med microfon och musik
KrumelurKajsa

Oliver fick:
5pack bilar
Verktygsbänk med massa verktyg
Brandbil
Parkeringshus
Bilar
Zadakrobot
Ännu mera bilar :)
Pyamas
Verktygslåda
Bok
Tshirt
Skål o mugg
Playtolearnbilar
Ljudbok
NickeNyfikenApa som skrattar

Själva fick vi lite tomtar,choklad, jag fick ett halsband av Matilda som hon gjort på dagis och av Pierre fick jag en GPS... Den är sååååååå cool.. Fan vad coolt att ha en gps.. Den används flitigt :) Även om jag hittils har hittat dit ja ska åka :)
Pierre fick en digitalkamera av mig som han blev jätteglad för (tror jag.. hehe)

Mamma o Stefan var kvar till 20 ungefär.. Och mina barn fick feber igårkväll.. men imorse var dom bra, men nu var Matilda varm igen...suck..

Nu är jag helt slut, har varit hos Nettan o Mac och bytt tillbaka bilar :)
Det första jag gjorde var att nästan förstöra bilen.. Tryckte ner bromsen när ja skulle lägga i backen istället för kopplingen.... haha.¨.. den lät... så kan det gå om man har kört för mycket automat :)

Nu väntar ja på kaffe, sen nanna kudde... Imorrn ska ja kolla in mellandagsrean....

Här kommer lite bilder från helgen


Oliver i Maddes badrum

image486


Elin,Oliver,Matilda och Emilia

image487


Elin,Oliver,Matilda,Foffe och Emilia

image488


Pierre framför Maddes gran

image489


Grötfrukost på Julaftonsmorgonen

image490


Madde,Elin o Emilia'

image491


Matilda Julfin

image492


Matilda och Oliver Julfina

image493


Jag med alla mina underbara barn

image494


image495


Madde,Jag,Mamma i köket och gör iordning julmaten


image496


Jag fokuserat på att skära maten ;)

image497


Granen med en massa paket

image498


Mamma,Madde,Malin & Stefan

image499

Stefan,morfar,Henrik,Göran o foffe

image500


Göran,foffe,Catrin,Johann och mormor


image501


Catrin,Johanna,Mormor,Pierre


image502


Barnen öppnar julklappar

image503


Oliver tyckte Matildas bratzdisco var kul

image504


Matilda med nya dockan o vagnen


image505


Oliver i sitt rum med alla nya leksaker


image506
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback