Begravning/Minnesstund av Pappa,Svärfar,Farfar...

Igår morse gick vi upp tidigt för att åka på begravning/minnesstund av Pappa,Svärfar,Farfar.
Åkte kl 9 för att vara säkra på att hinna fram i tid. Pierre mfl skulle egentligen provbära kistan..Men tror inte dom hann det. Jag åkte fel o fick irra runt inne i stan ett bra tag så vi kom dit kanske 11.25. Ca 30 minuter innan begravningen började.

Barnen hade suttit still i bilen i 2 1/2 timme och lyckades ändå helt exemplariskt att vara stilla under bergravningen som höll på i ca 45. Helt underbara var dom. Det var som om dom kände på sig att det itne riktigt var läge att skrika o gapa.
Matilda fick lägga blomma på farfars kista när vi gick fram och sa hej då.
Hon är så stolt över det.
Är så ledsen för hennes skull. Hon älskade sin farfar så mycket. Frågade alltid när vi skulle dit o sova o bada i farfar o karins pool.(vilken tur att karin hittade den idag trots att Tommy gömt den väl ;)
Lilla gumman, det är inte lätt för en 3åring att förstå.
Christoffer förstår ju lite bättre, han har varit jätteledsen också.
Eftersom hans "riktiga" farfar också är död så har ju Tommy varit hans farfar sen jag o pierre träffades för 5 år sen.

Dagen var iaf jättefin. Jag o Anu åkte vår bil hem med dom små innan dom andra och höll på att krocka redan efter typ 100 meter. Men det var inte mitt fel! Hon körde rätt ut i en högerregelskorsning. Jag hade förtur, hon såg antagligen inte mig o jag inte henne. Desstom stod det övningskörning på bilen :)

Sov kvar i Östhammar inatt. Skönt att vara på landet lite. Satt nog uppe lite för sent inatt o prata bara.
kände imorse att ja inte riktigt var fit för att köra alla mil hem. Men det gick bra.
Värme o trötthet när man kör ca 15 mil är inget roligt,, har iallafall investerat i ett par solglasögon så ja ser när jag kör.

Kom hrm strax efter 18.. Kl 19 åkte jag till citygross o handlade..Var ganska tomt i vårt kylskåp.
Var inte hemma fören typ 2 timmar senare ;) Gav mig på att backa ut från vår baksida, det gick jättebra.

Imorrn är det jobbdags och ja känner ytterligare en kväll att klockan blev alldeles för mycket innan ja kom isäng. Ska upp kl 6.Blä.Det är om 6 timmar.

Sen imorgon em kommer Fredrik,Anu och Joakim hit. Dom stannar till lördag, då åker dom till Paris.
Sen kommer dom tillbaka på tisdag (tror jag) och satnnar en natt till innan dom åker tillbaka till Finland.

Har tagit lite bilder, men dom lägger ja upp en annan dag.

nu MÅSTE jag sova..

NATT NATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback