Helgen

Fredagen som var var nog den värsta på länge..
Stressade mig igenom hela dagen..
gick upp strax efter 5..
Väckte barnen o skickade iväg småttingarna till dagis vid 7..
Hem igen och gjorde mig o Foffe iordning till skolavslutningen som började 9.30..
Vid 9 tiden kom Kerstin,Magnus,Björn o Jenny hit för att följa med på avslutningen..
Vi tog en promenad upp dit..
Frst var vi i klassrummet i typ 30 min..Sen gick vi till ljushallen och barnen sjöng o rektorn höll tal osv osv..
Avslutningen sluta vid 11 ca..Kom hem kanske 11.20..
Satte på lite kaffe o bjöd på medans Foffe lekte med sin nya sparkcykel han fick av mig i avslutningspresent..
Packade det sista..
Lämnade Foffe hos grannen och stressade vidare till Coop för att möta upp Mac..

Hoppa in i bilen stressad o svettig o körde mot Farsta...
Vi var där lite tidigre så jag hann ta en kopp kaffe o några cigg för att lugna nerverna lite...
Mötte upp en kvinna o en man.. kl 13.. Kvinnan var min uppkörningslärare o mannen var en kollega till henne..
Sen var även Mac med i bilen..
Fick kolla däcken.. hehe..Men det gick bra.. Följde lite skyltar..
Sen bad hon mig köra in på en parkering som i princip var tom..Bara några bilar stod där..
Hon bad mig backa in i en parkeringsficka och ställa mig brevid en bil..
Jag tänkte bara HERREGUD!! Jag kan inte!!!!
Men jag trixa o knixa lite..Efter några backningar lyckades jag någorlunda iallafall..Kom lite nära bilen brevid..
Men jag nöjde mig..
Tänkte direkt att f*n nu är ja kuggad..
Fick köra en liten bit till o backa runt ett gathörn vilket gick bra..
Åkte sen tillbaka till Vägverket..
JAG HADE KLARAT KORTET!!!!!!!!
Var såååååå glad..

Stressade in i bilen o körde hem utan skylten på :)
Hem o hämta packning o foffe..Sen till dagis o hämta dom små..
Vidare till Fleminsberg för att hinna med tåget till norrköping..
Stressa ur barneen ur bilen..
Barnen var lite gnälliga på väg  ner men det gick bra ändå..

Möttes upp av Mamma,Stefan,Madde,Elin o Emilia vid tåget..Sen kom även Malin dit..
Åkte ut till Mamsen o Papsen för att fira Pappsens födelsedag..
Det var en suprise attja o barnen skulle komma ;)
Stannade där några timmar... Barnen lekte utan större problem.. Åt lite smörgåstårta som var jättegod...
Åkte hem vid 20 tiden..
Och jag fick köra Mats bil till stan.. En Toyota RAV4...gick bra..Inga motorstopp iallafall..
Det var jag,Mats,Madde,Matilda o Oliver i bilen..
hem till syrran o kasta barnen i säng..
Det var jätteskönt att sätta sig ner o bara andas o ta det lugnt efter en hektisk dag..

Lördagen var lugn.. Malin kom på fm.. Farmor också.. tog en fika..
Åkte upp till Angelica o lämnade tillbaka en bilstol..
Gick på stan med Foffe o Matilda medan Malin var kvar hemma med en sovande Oliver...
Stressa till tåget eftersom Oliver sov 10.45-15.30...
Tågresan gick bra..
Pierre mötte upp oss vid tåget.. Gick hem o lämnade väskorna o gick vidare till VI för att hämta ut paket till grannen..Gick sen o köpte pizza till pierre o sallad till mig..
Satt på baksidan o åt i värmen när barnen sov..
gick över en sväng till Susanne o Julle på kvällen också..
Slocka direkt när vi kom hem..

O idag har jag,foffe,nettan,jossan,alice varit o badat...
Nettan körde dit o jag hem..Dessutom fick jag tanka deras bil :) :)
Så idag har jag badat i sjön för 1a gången på flera år..
Men det var skönt...

Imorgon är det NUK-teamet på SÖS 9-11 med foffe o på em VRDC med honom..Full rulle :)

Foffe kramar om hans förken när han får sitt intyg

image260


6åringarna sjunger

image261


foffe spelar gitarr hos syrran

image262

Matilda och Oliver på tåget

image263

Barnen hos Madde

image264

Matilda

image265

Foffe badar

image266

Jossan o Foffe

image268

Jag kör bil :)

image267


Kommentarer
Postat av: Jessica

Grattis till kortet! Bra jobbat!

2007-06-11 @ 12:05:50
Postat av: Madde

Jaha så mats mötte du inte vid station??? :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback