Nervös

Idag är jag nervös...
Vaknade tidigt imorse..Kunde inte sova..
Gjorde en sak flera gånger..haha.. (som ja alltid gör när jag är nervös)
Har lämnat dom små på dagis nu och nu sitter både jag o foffe framför en varsin data..
Han är nog också lite nervös.. Han vet ju inte direkt vad vi ska göra..
När han vaknade imorse sa han: - Mamma, jag har ADHD.. ??!!??!!
Hmmm... Kanska bra att han vet lite..
Som tur var så var vi på utvecklingssamtal häromdagen och där gjorde vi ett åtgärdsprogram för honom, där bla ett av målen var att han ska kunna vara med i klassrummet inom ev viss period eftersom han just nu sitter i ett annat rum o pluggar, så jag sa att vi ska åka till doktorn idag och att han ska få medicin så att han ska kunna vara med i klassen igen, det tyckte han lät jättebra ;)
Dom sa en hel del på samtalet, jag fick iallafall igenom att han ska få en kontaktbok eftersom jag bara träffar hans resurser och i princip adrig hans fröknar..
Sen la jag fram önskemål om att han inte ska vara i Kristallparken med resureserna varje dag...
Även om jag tycker det är jättebra att han kommer bort från klassen ibland eftersom det blir jobbigt för honom..
Som det är nu så går han i skolan 8.10-13.00 och kl 13.30 ca går han iväg med resurserna till Kristallen o jag hämtar honom där.. i princip varje dag...
Men ja skulle vilja att han är med på fritids iallafall 2 dagar i veckan, därför att det känns annars som att han föses bort mer från klassen istället för att uppmuntar honom att vara med kompisar.. Låter lite rörigt.. men men..

blev iallafall nöjd med hyllan, en svart i smide och med glashyllor...

Här kommr lite bilder på min toa ;)

image374

image375


Nä nu är det dags för oss att åka..
Ha en bra dag!
Kramz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback