1 Veckas semester

Nu har vi kommit hem från 1 veckas semester i Kolmården..
Det va såå skönt..

Lördagen den 26 Juli åkte vi på morgonen.. Kom till Kolmården vid 10.30 tiden..
Pratade lite med Inga som vi fått låna radhuset av....
La barnen till lunch sen åkte jag till stan och hämtade Malin..Sen kom Kenny & Toa och hälsade på..

27 Juli Tog vi det lugnt..(Vad jag kommer ihåg iaf) Åkte in till stan och hämtade Toa på eftermiddagen sen vidare till simonstorp för att hämta mina syskonbarn hos sin pappa.. ;)

28 Juli Vaknade tidigt.. Kl 9.00 åkte vi (Jag,Pierre, Toa, Foffe,Matilda, Oliver, Elin, Emilia, Mormor Annika, Morfar Stefan ;) till Kolmårdens djurpark.. Där spenderade vi 7 timmar... Måste  säga att Delfinariet var en stor besvikelse.. Det var inte alls lika bra som förr... Efter djurparken åkte jag och Toa tillbaka med syskonbarnen till deras pappa..  Mamma & Stefan stannade kvar för att grilla och Stefan åkte hem medans mamma stannde kvar o la sig tidigt för hon skulle upp och ta hand om mina barn ;)
Tanken var att jag skulle lägga mig tidigt för att min kl skulle ringa 3.15 på natten.. men jag o toa hamnade i soffan och somna typ 1.....

29 Juli Klockan ringde vid 3.15 och det var bara o sätta på kaffe som ja hällde i mig...Allt för att vakna ;)
Pierre,Toa,Madde & Jag åkte till Ullared kl 4... Kom fram strax efter 8 på morgonen... Shoppade lite kläder till mig, regnkläder till foffe och 2 par skor till honom, 1 par skor var till Matilda & Oliver, varsin leksak o lite annat skit..
Var inne på netonet lagret, men det var inte så mycket att ha..
Kom tillbaka till Kolmården vid 18.30.. Då stod maten på bordet ;) Trevligt.. ;)

30 Juli åkte vi till Tropicariet.. det var kul, men dyrt...  sen sov barnen som va trötta som attans...sen kom Malin ut också.. Sen gick vi upp till min mormor och morfar...

31 Juli kommer ja inte ihåg vad vi gjorde på dagen.. Men på kvällen var vi o badade i Älgsjön..supervarmt o skönt..
På natten var ja o toa fyllechaffisar åt Ma och robban som var hemma hos mamma o stefan.. Kom hem typ 2..

1 Augusti var vi hos moster med familj o fikade.. Sen åkte vi upp till mamma o stefan som bjöd på mat... hemmagjord potatissalls och grillat ;) Sen gick vi upp till sjn o badade... Tom Malin lyckades att doppa sig efter mycket mesande ;)
Bildbevis finns på min bilddagbok ;)

2 Augusti.. HEMRESA...Slapp på em och lite umgänge med grannar på kvällen..

3 augusti (idag) Storhandling på fm och utelek med barne på em.. nu sitter jag hemma hos grannen och är barnvakt över natten... dessutom ÅSKAR det här... BLÄ.... Jag tycker verkligen inte om åska...

om 8 dagar börjar jag jobba igen,.. Å absolut ingenting händer den här veckan.. suck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback