över..

Nu är julen äntligen över...
Mycket stress för något som går över så fort...
Det var ett jäkla åkande fram o tillbaka på julafton :)
Var ju först hos Madde och åt gröt (vi sov ju där så dit åkte vi inte)
Sen vid 12tiden åkte vi till mamma o stefan för att äta och kolla på Kalle Anka...
Efter det åkte vi ner till moster och morbror, fullt hus var det där...
Min moster,morbror,johanna,gabriel,henrik,carro,mormor o morfar, görans mamma o hennes man, vi (5 st och mamma o stefan och malin... vilket blir typ 18 st?!?!?!
Öppnade julklappar vilket gick ganska smidigt, Foffe läste och delade ut klapparna...
När han väl skulle öppna sin hade han inte tid att titta efter vad det var utan han bara öppna och tog nästa direkt utan att titta.. haha.. Frågade honom dagen efter vad han fått men det mindes han inte :)
Dom fick inte öppna något förens vi kom hem eftersom det lätt blir grejer överallt o inget kommer med hem o då blir det ett jäkla liv... Dom fick en hel del paket..

foffe fick 8 (tror jag det var) Bionicle lego, police swat, dinosarie kingdom, guitar hero mm mm
Matilda fick en iTeddy, docksäng, smyckeskrin, smycken, kläder mm mm
Oliver fick trumset, elgitarr,spel, play doh lera mm mm mm
Barnen var glada över deras paket och det är huvudsaken..

På juldagen var vi hemma hos Madde o Mats och Mats mamma,pappa o syrra kom och Mamma o Stefan...
Vi åt o fikade och på em åkte vi hem.. Jag var såååå trött att vi fick stanna redan i nyköping för att köpa kaffe o ta lite luft..
Det var klsvart ute, dimma o halt så det gick inte fort, det var riktigt obehagligt att köra...

Jobbade på Annandagen och sen har jag varit ledig.. Vi var iväg och handlade lite i Kungens Kurva.. Barnen handlade upp deras julklappspengar... Foffe köpte Kung Fu Panda spel till sitt DS och Oliver köpte en helikopter och Matilda köpte en bratzdocka och ett hårset där man kunde sätta pärlor o fläta osv med extension som man fick till...
Handla lite på mitt presentkort på HM jag fick när jag fyllde år sen åkte vi till Heron och lunchade med Fam Berglund.. Barnen fick träffa lilla Mathilda för 1a gången... Alla 3 fick hålla :)
Finns bilder på bilddagboken..
ANV Pillipluttan
LÖSEN chmaol

Sen har helgen varit lugn.. Kerstin o Roger var här igår o firade jul.. Barnen fick ytterligare julklappar..
Vi åt Tacos och fikade...
Idag har barnen varit på dagis och fritids...
jag har storhandlat och fikat med båda grannarna först Tibi & Marie sen på em med Sussie :)
Imorgon ska jag jobba igen o jag är inte ett dugg motiverad... Är ju ledig i 2 dagar igen sen.. blä...

2 dagar kvar till nyår...
Vårat nyår ska det sjungas singstar o spelas musik och kanske en o annan alkoholhaltig dryck och ha det allmänt trevligt med god mat och trevligt sällskap tillsammans med Sussie,Julle,Fredrik,Emma & Oliver

Nu har jag inte alls många helger kvar att jobba... 2 eller 3 tror jag.. WIIHHIIIEEE.. sen slipper jag alla röda dagar o helger :) Behöver inte slösa semesterdagar på att vara hemma på jul längre för då är jag automatiskt ledig :)

Nu ska jag dricka lite te..
Sov gott, det tänker jag iallafall göra ;)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Stressig jul=) hihi..men skoj att ni åkte dit=) krams

2008-12-30 @ 16:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback