Mycket..

Det är mycket just nu...
Oliver var ju hemma i fredags också, men han var så snäll hela dan..
Ingen hosta och ingen feber...

Ja lånade ut min bil under dagen till grannen eftersom ja ändå inte skulle ha den under dagen..
När ja fick tillbaka bilen tog han med sig Oliver till frissan, klippte och färga rött ;)

Sen kom Sussie förbi med hennes barn och va barnvakt åt mina för att vi skulle iväg o storhandla...
När vi kom hem åt vi pizza, dessutom hade Sussie städat barnens rum o rensat kattlådan och plockat skräp på mina blommor ;) Gulligt av henne, eller hur??

Det hade dessutom hänt en sak....
Tibi (grannen som oliver är VÄLDIGT förtjust i) ringer till Sussie när hon är här och frågar :- Hur många barn har du? Varpå Sussie svarar:-Eehhh...5?
Sen kom det fram att NÄE det hade hon inte för det var bara 4....
Olivers skor stod kvar men han var borta..?!?!?!
Tibi har lite grejer för sig ibland och hade gått in i lägenheten och hämtat Oliver o han satt  inne hos Tibi o Marie o käka ost o tomater....haha... o det är fan BARA Tibi som kan göra en sån sak...
Lite kul var det, men ändå inget skoj....

I Lördags var Kerstin o Roger här och firade jul & Olivers 2 årsdag...
Och till råga på allt så får Oliver nästan 40 graders feber.,,,SUCK!!!
Helt fel tajming som vanligt när det gäller den mannen...
Barnen somna o ja gick ut o fika o prata med sussie, sen va de så kallt så vi gick in o sjöng singstar istället...
Min röst försvann efter allt sjungande så dom sista låtarna lät verkligen förjävligt o då menar jag FÖRJÄVLIGT!
Inte för att ja kan sjunga annars heller men det var riktigt illa...haha, men kul hade vi iallafall...
Vi lyssnade på hur det lät...hahaha säger ja bara....

Idag vaknade jag vid 10.20... Åt frukost o ringde o bokade tid till jourmottagnignen åt Oliver...
Tog hela familjen och åkte strax efter 12...
Fick träffa en läkare 12.50....
Han lyssnade och konstaterade ett ljud i vänstra lungan på Oliver. Kollade i halsen och öronen och tog en sänka...
Sänkan visade 27 (Man ska ha under 10) och högersidig otit (öroninflammation) samt ev lunginflammation men det kunde lika gärna vara halsfluss... Så nu är det pencillin i 10 dgr och flytande ventoline.. (JA det FINNS faktiskt flytande ventoline)

Håller på o avmaskar katterna nu också, imorrn är det sista dagen, och på onsdag ska dom vaccinera sig och fredag flyttar dom :(

Jag jobbar imorrn så Pierre ska vara hemma med sjuklingen...
På Tisdag ringer min läkare mig kl 8.
sen jobbar jag kväll.
Onsdag är det fmöte på skolan och vaccinering..
Torsdag är det jobb igen...
Och fredag är det dags för katterna att flytta,men först ska ja hämta Malin på tåget..
Hon ska vara barnvakt för på lördag ska jag och Pierre hjäla Linda & Johan och flytta..

Nu ska jag packa och fixa inför imorgon.
Här kommer lite bilder:


Matilda,Foffe,Oliver

image542


Jag & Matilda

image544


Jag & Oliver

image545


Barnen öppnar paket

image546


Jag hjälper Matilda

image547


Roger,Oliver,Foffe,Matilda,Kerstin

image548


Kerstin läser för foffe

image549

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback