Matilda 4 År

Helgen har varit bra..
På lördagen skulle vi få främmande eftersom Matilda fyllde år...
Det slutade med att jag fick sån j*vla magvärk pga all stress så jag gick dubbelvikt av smärta 1 timme innan första gästen skulle komma...
Som tur var hade grannen lite olika tabletter hemma som gjorde susen...
Har börjat känna av min jävla mage jätteofta på sista tiden, men när f*n ska ja hinna gå till läkaren?
Matilda var nöjd med alla hennes presenter.. Hon fick smink,smycken,hårsnoddar,kläder,väska,pennor, filmer mm mm

Förstår inte varför det ska vara så långt kvar till min semester.. Vill ju ha semester nuuuuu...*SUCK*
Igår var jag på partylite party... Jättemycket fint.. Så nästa vecka ska ja ha ett eget party..:)

Var hemma med Matilda igår.. Jäkla hosta o andning, men idag är det bättre så imorrn ska hon till dagis..
Sen är barnen långlediga.. Men jag är inte ledig förens på tisdag :(
Vet ifan vad vi ska göra i helgen.. Vill göra nåt på kvällen när ja är ledig.. Nån som har nåt bra förslag??

Det hände en annan sak igår också...
Orkar inte ens tänka på det.. det gör mig så jävla arg...
Känner att jag inte har tid att ta tag i det heller.. När ska jag hinna???
Iaf..
Efter kl 8 nån ggn så blev Foffe och 1 annat barn med ADHD lovade att gå ut ensamma och åka skateboard på skolgården... Nån ggn innan 9 så är dom borta... Men ingen vuxen märker nåt förens barnen kommer tillbaka efter typ 20-30 minuter....
Då kommer det fram (hur vet jag inte) att -foffe och den andra killen har varit i en affär i närheten och SNATTAT!!!!!!!!!
För det första... Hur i HELVETE kan dom släppa ut 2 barn med ADHD ensamma??? Alla som vet något om ADHD vet att barn med det funktionshindret är inpulsiva?!?!?!?!
Dom delar på 1 resurs som inte var i skolan än för han hade inte börjat.. Men han kom ganska omgående efter att dom kommit tillbaka till skolan och gick med barnen direkt till Tempo... Dom fick titta på en video av sig själva när dom snattade... MEN tyvärr tog dom inte in polisen, vilket jag tycker var dumt.. Då hade dom kanske fått sig en tankeställare..
KL 17.30 typ fick jag reda på att det här hade hänt... När Pierre o Foffe kom hem..
INGEN.. Varken skola eller affären har ringt och informerat mig på dagen..????
Försökte få tag i skola o rektorn..  Efter många försök fick jag tag i henne o hon hade inte jobbat igår..
Hon sa typ att dom har brustit i sina rutiner.. IGEN... O att det inte skulle ske igen.. hur många ggr har man inte hört det då?
Tydligen hade barnen kommit överns om att gå tillbaka idag och betala det dom tagit..
Jag tänkte iallafall inte gå tillbaka med honom o skämmas eftersom det hände på skoltid så jag sa till rektorn att hon eller nån annan vuxen skulle följa med honom idag o skämmas... Det hände ju eftersom skolan brast i deras rutiner...
Soc o skit kan ju bli inblandad också.. hur kul är det då när det inte ens var mitt fel???
Det stör mig som F*N att ingen ringt och att dessutom personalen släppte ut barnen ensamma..
Har säkert glömt en jäkla massa info, men ja orkar inte dra allt..
Irriterad är jag iallafall så det heter duga..
Men ingen skola vill ta emot honom så jag får väl fortsätta o stå ut?!?!?! Idiosamhälle vi lever i..
Jävla politiker.. HATA...



Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag har lite tips om hur du kan få din mage i balans igen. Undvik: kaffe, cigg, rött vin, sprit, stekt och friterad mat, mjölkprodukter och rött kött. Du kan äta typ grönsaker, fisk, kyckling (inte grillad) och gärna kokt mat. Om du inte tar det lugnt med vad du äter och dricker, och samtidigt stressar, så kommer din smärta i magen bli så sjukt mycket värre. Tro mig, jag har själv varit med om det.

Att äta Novaluzid under tiden är en bra idé. Det lindrar både magkatarren och dess symptom.

Krya på dig och hälsa familjen!

2008-06-19 @ 11:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback