Hemma...

Nu är jag hemma igen,
hittade lite saker till barnen..
En overall till Foffe och en jacka till Matilda och byxor till Matilda & Oliver...
Imorgon får jag veta vad jag sålt för, hoppas jag sålt för några kronor iallafall...
Idag har vi varit och handlat en present till Foffe och ett nytt spel till Wii och lite annat skit..

Hämtade ut min vinst också... :)
Innan ja åkte till mormor o morfar igår så åkte jag förbi konsum i krokek och köpte en harry boy för 200 kr till mig och en likadan till mamma... Men jag glömde att ge mamma den innan ja åkte så vi bestämde att vi skulle dela på en eventuell vinst... 1126 :- vann vi :) TREVLIGT!!

Imorgon är jag ledig.. Ska nog iaf träffa min gummirumpa:), och så ska ja ska nog städa o plocka lite här hemma.. Tråkigt :)
Måste fixa lite papper också.. BORING...

Förresten, igår var mamma o jag i skogen och plockade svamp.. Vi var inte där så länge men tillräckligt länge :)
Efter typ 30 minuter eller nåt så var mamma ganska lång bort från mig, ca 40 meter kanske?!?!
Då hör jag knack från andra hållet...  Står kvar och tittat en stund och tänkte att det kanske var nån som plockade svamp..
MEN det var det inte, helt plötsligt ser jag 2 älgar framför mig.. HJÄLP...
I rädsla vänder jag mig om o springer till mamma och skriker ÄLG!! Varpå mamma börjar skrika för att skrämma bort dom, vilket tydligen hjälpte för vi såg dom springa iväg.... Mina ben skaka och mina ögon kunde inte låta bli att titta bortåt hela tiden, det var lite svårt att koncentrera sig på att titta efter svamp:)
Blev en hel del svamp som vi rensade igår och förvällde idag... Så nu ligger det några burkar med trattisar och några fjuttiga vanliga gula kantareller i frysen o väntar på att bli uppätna :)

Tack o Hej!

Kommentarer
Postat av: Nettan

men ååå vill oxå vinna pengar juh=)

2008-09-21 @ 17:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback