Dålig

Är visst lite dålig på att uppdatera här, men jag skyller på att det faktiskt varit jul och jag har inte haft tid att sitta vid datan helt enkelt...
Julveckan har varit bra, det märks dock på barnen att dom vill tillbaka till dagis... Det är inte samma sak att gå ut hemma och leka med syskonen och att leka med kompisarna på skola o dagis..
Idag fick vi provsvaren på Matildas urinprov, hon har ju fått ett pencillin redan som hon tycker hjälpt henne...
Vilket det kanske inte borde gjort eftersom det tydligen är fel pencillin mot just den bakterien som hon hade, men nu ska vi tillbaka till VRDC om en vecka o ta ett urinprov och se om bakterierna är borta..
Tydligen kan man känna sig bra men ändå ha bakterier kvar.. Så det är lika bra att kolla upp det..

Sitter på jobbet, har precis läst lite skvallertidningar... Väntar på att klockan ska gå, ska sitta här i ca 2 timmar till innan det är dags att åka ut igen...  Redan suttit här i nästan 2... BLÄ.. Vill att vi ska få lite mer att göra på natten, så man slipper sitta framför datan hela natten för att hålla sig vaken..

Imorgon ska Nettan med fam komma och fira nyår med oss..
Jag har gjort efterrätten idag.. Pannacotta med hallonsås.. Har tom provsmakat och det var gott ;)
Så ja kan bjuda på det med gott samvete.. haha...
Så imorogn är det städ och sen matlagning att göra, ska göra potatisgratäng och kött och sallad..
Men ja lär väl sova några timmar först så jag orkar vara uppe till tolvslaget...
HOPPAS och håller tummar på att barnen sover middag imorgon så att dom orkar vara uppe..
Förra året var dom uppe till kl 01..
Det är ju lite som julafton för dom.. dom vet ju att dom får vara uppe seeeent.. och då har dom lite svårt att koppla av..

Fick brev från skolan häromdagen, dom har ÄNTLIGEN delat Christoffers klass så det blev 17 i varje klass istället för 34 som innan.. Tacka vet jag att SKITrektorn sluta.. :)


Nä nu ska jag fortsätta att göra.... hmm.. ingenting :=)

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Liinda

32 stycken i en klass... jag tyckte att grabbarna hade en stor klass ( 22 stycken )

Dom måste väl ha flera än 1 lärare då??

1 kan ju omöjligt hinna med alla 32.

Illa att dom gör sååå stora klasser, skönt för honom att den är delad nu.



Gott Nytt År!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback