Mycket

Denna vecka har det varit sååå mycket på jobbet att jag varit helt slut på kvällarna...
Har även fixat lite till Foffes skola eftersom dom är sååå blåsta och inte ett dugg pålästa vad det
gäller Christoffer FUNKTIONSHINDER....

Dom har ju börjat med att gå på simskola varje tisdag nu under skoltid vilket jag tycker är jättebra..
Men i tisdags som var så var det även utflykt så jag ringde till skolan för på måndagen bara för att kolla
om dom verkligen skulle göra båda sakerna på tisdagen vilket fröken sa att dom skulle.
Så Christoffer packade både matsäck och badkläder..

På onsdagen jobbade jag till 17.15 så Pierre hämtade Christoffer och då hade Pierre fått prata med Christoffers fritidsfröken Lisa.. Tydligen hade Christoffer varit upptjäftig under dagen mot fröknarna och kallat dom för Fjärtstjärt (Vilket jag tycker är ett ganska roligt ord :) hahahaha..
Men det var inte så uppskattat av fröknarna iallafall så dom ville att Pierre skulle prata med honom om det...
Skolan hade såklart inte frågat VARFÖR han betett som han gjort.

När Pierre frågade honom så berättade Foffe att han var arg på fröknarna för att dom lovat simning och sen ställt in den samma dag som dom skulle åkt.. Vilket gör Christoffer såklart VÄLDIGT besviken eftersom fröknarna LOVAT att det skulle bli både utflykt och siminig.. Så han var arg för att dom ljugit och därför betett sig illa..
Men det fattar ju inte hans idioter tillfröknar eftersom dom inte är ett dugg pålästa när det gäller Funktionshindret ADHD (Eller övriga som ADD,Asperger heller för den delen)

Så jag mailade till rektorn och skrev en jäkla massa bla att jag väldigt gärna kunde komma och föreläsa om ADHD för skolans personal eftersom rektorn inte behagade skicka dit någon fröken alls när dom var medbjudna på den föreläsning jag gick på... Och att jag även hade massa broschyrer hemma och tips och sånt för vuxna som umgås med barn med olika diagnoser... (Bokstavsdiagnoser).... Och att jag tycker det är helt idiotiskt att det inte finns mer än typ enstaka fröknar som VET vad det handlar om med dessa barn när faktiskt väldigt många barn har dessa diagnoser..
Bad henne visa mitt arga mail till SAMTLIGA i personalgruppen....

Fick sen igår em ett samtal från Foffes specialpedagog (Typ den enda som vet vad hon pratar om)
där hon sa att hon läst mitt mail och förstod precis vad jag menade..
Hon kände likdant så hon hade gått och pratat med 3 av fröknarna på en gång och sagt att dom skulle strunta i allt negativt om Foffe och inte ge honom skäll osv..  Hon bad mig även ta med all info jag hade hemma (så skulle hon se till att fröknarna läser det) så jag tog med det till skolan imorse och gav det till Lisa och berätta att jag ville att hon skulle ge det till Margaretha eftersom hon skulle ta tag i det så att dom vuxna på skolan ska få info om ADHD...
Hennes svar???? Okej (Dessutom med en liten sur min) hahahahah rätt åt henne..

Skulle du vilja ha skäll 30 gånger varje dag??
Det är ungefär så ofta ett barn med ADHD får skäll...
Jag skulle ju personligen INTE tycka om om någon skulle skälla på mig så många ggr varje dag.. tycker 30 ggr på ett år är mycket... hahaha.

Annars har det varit gymnastik för Matilda i onsdags.. Hon var där ensam i en timme och tränade och det hade gått jättebra sa hon, hon hade gjort allt man skulle :) 
Jag var på Citygross och köpte en gympapåse till Matilda :)

Nu sitter barnen och tittar på Amigo..
Dom har precis ätit sitt fredagsmys som bestod av ostbågar :)

Fick förövrigt ett samtal kl 11 från Anna (Min förra chef eftersom jag också är chef nu :)
Hon bad mig möta henne vid MC kl 12 för att bjuda mig på lunch och för att checka av lite hur jag tycker att det går osv :)

Nu ska jag röka...

BAJBAJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback