Lång dag:)

Barnen väckte mig 5.47 men dom ( M&O) kom o la sig hos mamsen o myste o kolla på tv så vi gick upp vid 6.20 typ..
Lämnade på dagis sen var jag världens bästa mamma enligt Foffe eftersom han o ja cyklade till skolan idag:)
det var skönt att cykla men satan vad ont i röva jag fick..haha...
Var lite matt i benen dessutom... inte van att cykla..

Hemma satte ja mig vid datan o kolla lite o drack kaffe sen gjorde ja mig klar..
Hade tänkt att åka typ efter 12 till farsta men eftersom min söta lillasyster ringde o leta klänning till bröllopet hon ska på i augusti o det inte fanns inte i hennes storlek osv..  så ja gick in på nätet o kolla lite sen åkte ja dirket till Farsta C för att leta fin klänning till Malin :)
Var inne på hm, lindex o kapp ahl.. hittade en på lindex som ja såg på datan också i ljusrosa... jättesöt klänning som malin letade efter samtidigt i norrköping :) Skickade en bild på den för att visa Malin hur den såg ut, men hon kunde inte hitta den så det slutade med  att hon visade bilden för personalen o dom visade klänningen... och vet ni vad :)
hon köpte den :) jag är världens bästa syster... iallafall enligt mig själv :) hahahaha
Sen gick ja o köpte avslutningskläder till foffe... 400 kr.. pengar som vi inte har, men vad sjutton ska man göra när allt hans garderob är tröjor o byxor med hål i.. Tror ja hittade ngt som han kommer gilla... lägger in bild på bilddagboken...

Efter ja gjort dom ärendena klara gick ja o köpte en tunnbrödsrulle med skagen o tog med till jobbet... Var på jobbet redan kl 13.00 men det är skönt då hann ja ts det lite lugnt innan mötet börja...
Det var ett kort möte... nina redovisade resultatet av brukarenkätundersökning som görs  varje år o vi låg på topp :)
Det var frågor som typ vad brukarna tyckte om personalens ansvar, hjälpen dom får, kontaktmannaskap, kunskap, info om förändringar osv....

Kl 15 åkte vi hem till nina där vi blev indelade i lag om 2 o 2... det blev 5 lag allt som allt...bålen dukades fram o alla börja dricka...
Vi gick tipsrundan som var svår... Det var 21 frågor och jag o jossan (min lagkamrat) hade flest rätt och vi hade 15:)
Dom som hade efter oss låg på 11..haha..
Sen skulle vi ha samarbetsövningar.... Jossan fick en sleeping mask o ja skulle guida henne höger, vänster, upp o ner genom ninas trädgård typ sicksack mellan buskar o under träd o över stockar.... svårt men kul.. o ja var glad att ja slapp ögonbindeln... (Trodde jag) för sen skulle vi helt plötsligt byta och dessutom en ny karta.... Sen slogs vår tid ihop och vi komdå på 4e plats... inte värst bra, men dom räknade om poängen och det slutgiltiga resultet blev att vinnarna blev
Jossan och Pernilla :) Wiiihiiie... vi vann o vi var vverkligen helt säkra på att 2 andra skulle vinna...
Vi vann en grön hink som innehöll WC duck,  WC active trippel sction,  heinz barbeguesås, bulgur, honung,olivolja och oliver..... Fick också med oss våra sleppingmaskar o vasin vattenflaska i valfri färg som alla fick som sommarpresent...

när det var över så hade vi en till övning där det var samarbetesom gällde....
vi stod på en lååååååång rad på stockar som inte var särskilt stadiga... Slumpmässigt...
Tyvärr stod typ alla helt fel efttersom vi skulle stå i bokstavsordning... vi fick inte ramla ner på gräset...
vi klara det galant.. vi klättra typ på varann o kramades... haha..kul..

Sen blev det mat...potatisgratäng, kött o en jäkla massa grönsaker...
satt o prata o hade det allmänt trevligt...Blev tyvärr inga kort på lekarna eftetsom kameran låg inne i huset...
Nu är ja hemma o ska ta d lugnt.... ska ju upp tidigt o jobba imorgon.. men jobbar ju bara till kl 13....

NattNatt

Kommentarer
Postat av: Berit

Hejsan. Det var länge sedan du skrev i bloggen.

Hoppas att du skriver snart.

MVH

Berit

2009-06-06 @ 20:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback