Herregud...

Kl 09.14 idag fick jag ett samtal från Foffes sk specialpedagog Margaretha...
Hon ringde för att tala om att Christoffer hade fått ett utbrott som han tyvärr får ganska ofta nu för tiden..
Hon sa  att han inte gjorde det han skulle göra i skolan..
Jag frågade vad han gjorde då?? -Ritar, svara hon..
Men hallå??? Ta ifrån honom det och säg att han ska göra det dom andra gör, hur svårt kan det vara?
Hon var lite orolig för att han hade hunnit ringa mig innan hon hann.. Vad är hon rädd för?
Frågade om jag fick prata med Foffe, men det fick jag inte av ngn anledning??

Jag frågade Margaretha om hon frågat Foffe VARFÖR han blev arg... Men det hade hon inte gjort..
Herregud, han är 9 år, han kan väl prata för sig själv.. eller??

Iallafall... Hon kunde absolut inte ta ifrån honom ritgrejerna pga att hon hade andra barn att ta hand om... och hon ville inte ta en ny diskussion med honom..

Hon klagade på att det inte funkade och att han inte beter sig bra osv...
Men om hon tillåter honom att rita på 1 lekiton så tror ju han att det är okej på ALLA lektioner...
Ger man lillfingret så tar han hela handen....
Men hon tycker inte att hon gör något fel alls..
Hon är ju inte ett dugg konsekvent?!!??

När jag hämtade Foffe så frågade jag varför han blivit arg...
Han sa att han blev arg för att en annan elev i "lilla gruppen" fick rita under lektionstid fast hon inte var klar med det hon skulle, men inte dom andra 3 som var med.. Utan bara hon..
DÅ kan jag förstå att han blir arg...

Så jag smsade hans specialpedagog och skrev  att Christoffer blev arg för att han inte fick rita istället för att jobba eftersom M fick det fast hon inte var klar med det hon skulle..
Fick svaret : Att C inte har rätt att skrika att M får rita för att hon är handikappad. Alla måste arbeta efter förmåga. C har stor potential. Det har inte alla. MVH Margaretha...
Då svarade bara jag att det ger honom fel budskap. Om det är okej för någon annan så tror han att det är okej för honom också, han fungerar så. Jag kan ju inte låta ett av mina barn äta godis på en tisdag och inte dom andra...

Blir jätterörigt, men summasummarum så är hon inte ett dugg pedagogisk trots att hon ska var utbildad "specialpedagod"...

NÄ.. USCH... Men nu har ju rektorn sagt upp sig så man kan ju hoppas på förändringar...


På tal om en helt annan sak så har dom börjat med en reklam på radio igen som jag verkligen AVSKYR..
Förstår inte hur man kan utsätta människor för det? Som om man inte har dåligt samvete för det man inte gör ändå...

Kommentarer
Postat av: Anonym

mamma... mammaaa... maaammaaaa....

2009-11-04 @ 18:59:04
Postat av: Liinda

Usch det låter verkligen jätte jobbigt.

Men du är duktig som orkar och hjälper honom.

Alla föräldrar orkar tyvärr inte det el. struntar i problemet.

Maddes kille Micke har ju en son sen innan och han behöver hjälp men får tydligen ingen och Madde orkar inte med honom och Micke han ser inget problem?! Fast att skolan ringer nästan varje dag hemma är han tokig.



Hoppas att han får lite lugn snart.. och kanske en bättre lärare?!

Finns det inga andra skolor... uppe i Sthlm borde det finnas mera utbud än här uppe kan man tycka?!



Kämpa på!

Postat av: Liinda

Nu vill jag ha ett till inlägg ;)

Ha Ha...



Trevlig Helg!!

2009-11-06 @ 11:27:43
URL: http://LiindaOlsson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback