Adhd

Ja, det är en ADHD utredning som Oliver ska göra..
Christoffer har ju den diagnosen sen 4 år tillbaka och Oliver är precis som Foffe var i dagisåldern.
Han har svårt att sitta still och koncentrera sig, han har även utbrott (vilket inte Foffe hade så mycket av DÅ men har mer NU) Oliver har också en resurs på dagiset för att han är så "stökig"..
Matilda ska också göra en utredning...
Jag har kämpat sååå enormt mycket för Foffe sen han fick diagnosen för att han ska få rätt hjälp i skolan osv, Det har varit SKITtufft rent ut sagt och jag vet inte hur många gånger jag har gråtit för jag känner mig så enormt maktlös.. Allting i Sverige handlar om pengar.. Det finns inte pengar till det och inte till det osv osv...
Nu sedan vi fick anmälan och jag har träffat stadesdelsförvaltningen så har jag ansökt om en stödfamilj för Foffe.. Och det allra lättaste är att man väljer ut en familj i sin vänskapskrets eftersom det är svårt att få tag i annars..
Å NÄE jag vill inte bli av med min son, utan det handlar om att HAN ska få vara lite ifred från syskon osv..
Så nu hoppas jag innerligt att Oliver INTE får en diagnos (vilket jag tror att han kommer att få tyvärr) MEN jag orkar inte börja om med allt bråk och tjafs som har varit under Foffes 4 år i skolan.. Det är ingen dans på rosor att ha barn med funktionshinder.. Det är skitjobbigt, men mina barn är mitt allt och jag kommer att göra ALLT för att dom ska få ett fungerande liv... Tyvärr ser ju mina barn ut som vilket barn som helst vilket gör att folk inte ser att det finns ett funktionshinder...
Nu måste jag åka och lämna barnen och sen åka och jobba några timmar...

/Pern

Kommentarer
Postat av: Liinda

Älskade vän... jag önskar att jag kunde hjälpa dig.

Synd att ni inte bor närmare och barnen känt varandra så kunde han absolut fått vara här om han hade velat det.

StyrkeKram... usch du har ju redan fått vara med om så mycket skit så jag hoppas att du får lite lugn och ro.

Älskar dig... å saknar dig faktiskt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback