Läkarbesök

Idag har jag varit med Foffe hos hans läkare för att ta blodprov och puls vikt och längd och prata lite.
Hans blodtryck var på 106/65 och vilopulsen låg på 100.
Han vägde 27,6 och var 137.8 cm lång
Dom tycker att han är lite för smal trots att han får näringsdricka sen några år tillbaka så han ska få gå till en dietist för att se hur vi ska göra så att han ökar i vikt.
Fick lite papper från ADHD center också, dom har massor med bra föreläsningar :)
Fick även en "enkel" instruktion för hur man ska "vara" som jag ska kopiera upp i flera ex och sätta upp här hemma =) Och kanske skicka med ngt till skolan ;)
Så här stod det:

Några råd till dig som har barn med ADD/ADHD

-Förenkla och strukturera morgon och kvällsrutiner
-Informera om att barnet brukar fungera bättre på förmiddagen än på eftermiddagen
-Framförhållning och planering är viktig, som tex att förbereda barneet för vad som kommer att ske under dagen
-Uppmuntra framsteg tydligt och ärligt
-Träna barnet på att vänta
-Upprepepa instruktioner och med ögonkontakt
-Ha läxläsning i korta pass
-Uppmuntra strukturerade fritidssysselsättningar
-Välj sådan fritidssysselsättning som barnet har förutsättningar för och inte det som barnet har svårigheter för
-Bemöt barnet konsekvent
-Minska alltför mycket stimuli (radio och TV samtidigt, röriga situationer)
-Försök tala tystare till barnet
-Försök att inte brusa upp gentemot barnet
-Låt inte barnet övertala dig
-Ge barnet utrymme och uppmärksamhet när du har tid. PLANERA FÖR DET!

Imorgon ska jag träffa psykologen på BUP i Skärholmen för att prata om Oliver som ska få göra en utredning nu..
Så jag ska åka från jobbet några timmar även imorgon...
Känns ju lite sådär att behöva vara borta hela tiden.. MEN, idag fick jag lite positivt besked, dom ska dra igång natten igen på mitt jobb så jag kommer att få tillbaka min natttjänst.. HURRA! Det kändes som en stoor sten lättade från mitt hjärta, Tyvärr innebär ju det att jag jobbar varannan helg, men det gör inte så mycket eftersom jag är ledig i veckorna istället så är det ändå okej.
Sitter just nu och tittar på bolibompa med barnen, dom gör yoga tillsammans med bolibompa ;) haha, dom ser väääldigt roliga ut.. haha...

Pierre är iväg med sitt jobb ikväll så jag kommer nog sova gott när han kommer hem =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback