Oj...

Dagen blev jobbig såklart, men det var ett fint avsked..
Det var fina sånger i kyrkan, dom spelade bla fur elise och jag fick låna en ängel som jag själv tycker är en väldigt fin sång. Jag har haft den på mobilen ett tag, men nu är det <3 Jasons <3...
Det spelades även en sång till Emilio (som är Jasons storebror)
Emilio var jätteduktig, han är stark!

Både Pernilla och Daniel läste varsin dikt till Jason.
Båda var jättefina men Pernillas berörde mig ngt enormt..
så jag tänkte dela med mig av den...
DET ÄR KOPIERINGSFÖRBUD PÅ DEN!! SNO DEN EJ!

Älskade son

Nu står jag här,
Jag måste låta dig gå
Jag måste leda dig mot himlen,
Släppa taget om dina fingrar små

Hur gör jag
När hjärtat är delat i tu
När jag vill ha dig i min famn
Men jag vet att det är i himlen du hör hemma nu

Mitt hjärta gråter
Men jag vill ändå le
För jag kan se dig springa
Du kan åter grönskan se

Jag vill tacka dig
För den tid du fanns här
För din kärlek, din vishet
Din styrka jag nu inom mig bär

Jag blickar mot ljuset
Gud, öppna din famn
Jag ger dig det vackraste jag har,
Jason är hans namn
Ge honom kärlek, skänk honom frid
Och när natten blir kylig,
Låt honom veta att mamma alltid finns där brevid

Älskade Jason,
du är mitt allt, nu och för evigt

Dagen har gjort att jag tänker väldigt mycket, livet är/kan vara väldigt kort..
Man måste ta vara på det man har!
Man måste leva livet till fullo!

RIP Jason David Axel Ekstrand Zwahlen 2006-06-25 - 2010-02-16
Du kommer alltid att finnas i mina tankar och i mitt hjärta kommer du alltid att ha en speci

Sitter just nu på jobbet... Hade egentligen ingen lust att åka hit, men det är lika bra så man får några slantar till Ullared =)
Fick ett sms från min chef precis.. Hon ville höra hur det var med mig efter dagen.. SNÄLLT av henne!





Kommentarer
Postat av: angelica

o shit, jag gråter... :(

2010-03-04 @ 10:20:17
Postat av: Carro

gråter....Vilken fin dikt, vila i frid Jason

2010-03-05 @ 23:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback