Lite tankar och funderingar...

sista tiden har jag tänkt och funderat en hel del.. eller massor, på allt och lite till =)
Bla på jobb... ska man jobba kvar där man är nu trots att jag har ont i ryggen och bara klagar på ont i kroppen efter varje arbetspass och har verkligen noll ork när man kommer hem till
att hålla iordning här hemma (tack o lov så gör Pierre väldigt mycket annars skulle nog allt förfalla)...
Eller ska man söka nytt jobb som inte är alls likt det jag har nu?? Kommer jag trivas? jag har verkligen ingen aning om vad jag vill jobba med om ja inte kan fortsätta att jobba med det jag gör just nu..
Och hur vill jag ha det med allt annat??? Vill jag ha det så här resten av mitt liv???
vill inte ligga i sängen som pensionär och tänka att jag levt mitt liv helt tvärtom mot vad jag egentligen vill...
snacka om ångest...
jaja nu ska jag inte älta mer =)

Annars är väl det mesta bra, matilda är hemma idag, hon har haft det jobbigt i helgen med hosta och jobbigt att andas och lite feber i lördagskväll men annars feberfri, så idag fick hon vara hemma men kommer nog att gå till skolan imorgon..
Imorgon är det utvecklingssamtal med henne i skolan, jag hade med Foffe förra veckan, det gick väl sådär..
Som vanligt så irriterar jag mig och blir galen på hur dom säger och hanterar vissa situationer i skolan och så.
Men det är väl det vi föräldrar är till för??? ;)
Oliver och jag var på läkarbesök i fredags så nu är det bara bedömningen kvar som ska göras, så innan jul ialllfall är hans utrednign klar, men det kändes som att dom redan bestämt sig om man lyssnar på vad läkaren pratade om i fredags... Men vi får se...

Imorgon har jag även utbildning på jobbet, mellan 13-16.. Skönt med lite break.. jobbar helgen som kommer, inte så värst superkul...
Igår var vi på första pingisträningen med Foffe, det gick jättebra, han har ju inte klarat av gruppaktiviteter förut, men nu verkar det funka.. Han har ju blivit lite äldre också så det kan ju bero på det..

Nä nu ska jag gosa ner mig i soffan med matilda och kolla på film..

Tjoflöjt!

Kommentarer
Postat av: Suss

Ja du vännen alla har vi nog ångest av och till och funderar på vad som är rätt och fel och om skaer och ting ska vara så här... Dock lever man nog ett rätt bra liv, men som du påpeker flera gånger så kanske du borde söka dig ett nytt jobb om du känner att du är så trött hela tiden... det är nog inte riktigt riktigt att man ska vara så trött... herregud jag är nästan aldrig trött på det sättet när jag har jobbat och då har jag ofta ett väldigt tungt jobb!!! Du kanske borde plugga färdigt till undersköterska och jobba lite inom sjukhusvärlden istället!!! De flesta jobb idag kräver någon slags utbildning så även om du väljer att söka nåt annat så kanske du borde sätta dig i skolbänken... det kan både vara lärorikt och trevligt att känna att man får intelektuell stimuli!!!

Hur som så går vi alla med lite halvångest över vardagens leverne... det ger sig ska du se men å andra sidan så ska du inte behöva gå och ha ont i ryggen... tunga lyft å sånt ska du inte behöva göra vet du, jag har flera kompisar som jobbar inom hemtjänsten och de har aldrig tunga lyft utan har massa hjälpmedel istället...



Krya på Matilda



Kram

2010-11-16 @ 08:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback